Навчально-реабілітаційний центр в селі Ясининичі
Рівненської обласної ради


ТЕРИТОРІЯ ДОБРА

МО вчителів початкових класів

Положення про методичне об'єднання вчителів початкових класів

Навчально-реабілітаційного центру в с. Ясининичі

1.    Загальні положення про методичне об'єднання:

Методичне об'єднання вчителів початкових класів є важливим структурним підрозділом науково-методичної служби закладу. МО здійснює навчально-виховну, методичну та позакласну роботу з  навчальних предметів.

Робота МО планується відповідно до вимог стратегічних документів закладу.

МО створюється з числа основних учителів та вчителів, які працюють за сумісництвом.

МО може організовувати свою роботу за наявності 3-х та більше учасників.

Очолює МО керівник, який обирається членами МО з числа найбільш досвідчених учителів і затверджується наказом по школі.

У своїй роботі МО підзвітні методичній та педагогічній радам.

Роботу МО організовано на засадах гуманізації, демократизації, взаємоповаги, взаємоконтролю.

Загальний контроль за роботою МО здійснює заступник директора з НВР, який координує роботу початкової школи.

      2.  Основні завдання і функції методичного об’єднання:

- підвищувати науково-педагогічний та загальнокультурний рівень учителів, їх психолого-педагогічну майстерність;

- формувати у педагогів готовність до творчості, самоосвіти та саморозвитку;

- підвищувати активність учителів у створенні авторських програм, методичних розробок, дидактичних посібників, методичних рекомендацій тощо;

- оволодіння інструктивно-методичними та нормативними документами органів освіти;

- запроваджувати у практику роботи закладу наукові рекомендації, перспективний педагогічний досвід, поєднувати найперспективніші освітні технології;

- здійснювати проблемний аналіз результатів освітнього процесу;

- проводити експертизу вивчення та виконання програм, рівень засвоєння їх учнями відповідно до вимог Державного стандарту початкової загальної освіти;

- вносити пропозиції щодо зміни змісту та структури обов'язкових навчальних курсів, їх навчально-методичного забезпечення;

- висувати пропозиції щодо організації змісту атестації педагогів;

- вносити пропозиції щодо організації і змісту досліджень, орієнтованих на підвищення рівня засвоєння учнями навчального матеріалу відповідно до Державних освітніх стандартів;

- приймати рішення про підготовку методичних рекомендацій на допомогу вчителям, організовувати їх розробку та виконання;

- висувати пропозиції щодо підвищення якості навчально-виховного процесу в закладіі;

- проводити методичні заходи, спрямовані на розвиток творчих можливостей учителів, вивчення, узагальнення і поширення перспективного педагогічного досвіду;

- здійснювати інформаційне забезпечення вчителів з проблем освіти, педагогіки, психології, науки;

     3. Методичне об'єднання займається:

- розробкою методичного інструментарію для підвищення якості навчально-виховного процесу;

- експертизою виконання вимог програми;

- моніторингом результативності роботи вчителів;

- втіленням у навчально-виховний процес інтерактивних технологій;

- організацією роботи зі створення та збагачення банків даних про перспективи нововведення та інновацій у межах своєї компетенції;

- бере участь у проведенні заходів, тижнів у закладі;

- обговоренням,  опануванням матеріалів, підготовлених на засіданнях МО.

     4. Функціональні обов’язки керівника методичного об’єднання:

- планування роботи методичного об'єднання;

- проводити засідання МО 4-5 разів на рік згідно з планом;

- проведення моніторингу діяльності методичного об'єднання;

- складання  звіту роботи;

- надання практичної допомоги вчителям щодо підготовки та проведення уроків, виступів, методичних розробок;

- організація роботи щодо опанування молодими спеціалістами методик викладання;

- організація роботи щодо системного вивчення нових програм та підручників;

- відвідування уроків учителів, організація взаємовідвідування, наставництва;

- допомога у підготовці членів МО до атестації;

- забезпечення своєчасного вивчення нормативних документів.

      5. Права керівника методичного об’єднання:

- формує банк даних про методичну роботу кожного вчителя, його професійні якості, виконання програм, рішень протоколів засідань МО;

- виконання плану роботи МО, виявляє та втілює перспективний досвід, надає допомогу вчителям у виконанні навчальних робочих планів, програм, організовує наставництво, систему відкритих уроків;

- керівник МО має право на відвідування та аналіз уроків, позакласних заходів із предмета;

- має право: звертатися за консультацією до директора та його заступників із проблем організації навчально-виховного процесу в школі, виконання трудової дисципліни вчителями - членами ШМО;

- готувати пропозиції та рекомендації для підвищення кваліфікаційної категорії під час атестації;

- порушувати клопотання перед адміністрацією закладу про заохочення вчителів.

      6. Перелік документів, що відображають діяльність шкільного МО:

- аналіз роботи МО за попередній навчальний рік, який містить: успіхи, надбання, недоліки та шляхи їх усунення; мету і чітко визначені завдання на новий навчальний рік;

- план роботи методичного об'єднання (складається на навчальний рік, обговорюється на засіданні МО і подається адміністрації навчального закладу на затвердження);

- матеріали засідань методичного об'єднання (протоколи, виступи вчителів, короткі рецензії на відкриті уроки тощо);

- картотека ППД;

- інформація про вчителів - членів МО;

- методичні картки вчителів – членів МО  ;

- інструктивно-методичні документи;

- теми, над якими поглиблено працює кожен учитель (самоосвіта вчителів);

- графік проведення відкритих уроків, виховних заходів;

- заходи щодо зміцнення навчально-матеріальної бази школи ;

- організація позакласної роботи (свята, предметні тижні,  тощо);

- робота над підвищенням якості знань, умінь та навичок учнів (вивчення та аналіз якості знань, умінь та навичок з предметів; план індивідуальної роботи з учнем);

- заходи щодо підвищення фахової майстерності педагогів (творчий звіт, взаємовідвідування уроків, виховних заходів; ознайомлення з новинками психолого-педагогічної та методичної літератури; наставництво; участь у конференціях, семінарах; виступи, доповіді; робота над створенням власної системи роботи).

 

 

Методичні теми, над якими працюють члени методичного об’єднання вчителів початкових класів:

 

 Місюкевич Н.П. – Використання ігрових технологій на уроках із дітьми з особливими освітніми потребами.

 Процик С.А. – Гра як засіб формування комунікативної компетентності та пізнавальної активності молодших школярів.

 Шадюк І.М. – Використання LEGO-технології в освітньому просторі Нової української школи.

 Швороб Т.В. – Ігрові технології як засіб формування мотивації учнів з ООП в умовах НУШ.

 Яртих К.П. – Застосування інтерактивних технологій як один із засобів  підвищення ефективності сучасного уроку.

 

 

Тематика засідань методичного об’єднання вчителів початкових класів на 2024/2025 навчальний рік

Вересень 

1. Організаційно – методичні аспекти освітньої діяльності у навчально–реабілітаційному центрі в с.Ясининичі на 2024/2025 навчальний рік.

 Листопад

2. Діяльнісний підхід до навчання – запорука успіху Нової української школи.

 Березень

3. Формування предметних і ключових компетентностей молодших школярів з порушеннями інтелектуального розвитку в умовах новітніх сучасних підходів. 

Травень

4. Підсумки оботи методичного об’єднання вчителів початкових класів за 2024/2025 навчальний рік.