Положення про методичне об'єднання вчителів початкових класів
Навчально-реабілітаційного центру в с. Ясининичі
1. Загальні положення про методичне об'єднання:
Методичне об'єднання вчителів початкових класів є важливим структурним підрозділом науково-методичної служби закладу. МО здійснює навчально-виховну, методичну та позакласну роботу з навчальних предметів.
Робота МО планується відповідно до вимог стратегічних документів закладу.
МО створюється з числа основних учителів та вчителів, які працюють за сумісництвом.
МО може організовувати свою роботу за наявності 3-х та більше учасників.
Очолює МО керівник, який обирається членами МО з числа найбільш досвідчених учителів і затверджується наказом по школі.
У своїй роботі МО підзвітні методичній та педагогічній радам.
Роботу МО організовано на засадах гуманізації, демократизації, взаємоповаги, взаємоконтролю.
Загальний контроль за роботою МО здійснює заступник директора з НВР, який координує роботу початкової школи.
2. Основні завдання і функції методичного об’єднання:
- підвищувати науково-педагогічний та загальнокультурний рівень учителів, їх психолого-педагогічну майстерність;
- формувати у педагогів готовність до творчості, самоосвіти та саморозвитку;
- підвищувати активність учителів у створенні авторських програм, методичних розробок, дидактичних посібників, методичних рекомендацій тощо;
- оволодіння інструктивно-методичними та нормативними документами органів освіти;
- запроваджувати у практику роботи закладу наукові рекомендації, перспективний педагогічний досвід, поєднувати найперспективніші освітні технології;
- здійснювати проблемний аналіз результатів освітнього процесу;
- проводити експертизу вивчення та виконання програм, рівень засвоєння їх учнями відповідно до вимог Державного стандарту початкової загальної освіти;
- вносити пропозиції щодо зміни змісту та структури обов'язкових навчальних курсів, їх навчально-методичного забезпечення;
- висувати пропозиції щодо організації змісту атестації педагогів;
- вносити пропозиції щодо організації і змісту досліджень, орієнтованих на підвищення рівня засвоєння учнями навчального матеріалу відповідно до Державних освітніх стандартів;
- приймати рішення про підготовку методичних рекомендацій на допомогу вчителям, організовувати їх розробку та виконання;
- висувати пропозиції щодо підвищення якості навчально-виховного процесу в закладіі;
- проводити методичні заходи, спрямовані на розвиток творчих можливостей учителів, вивчення, узагальнення і поширення перспективного педагогічного досвіду;
- здійснювати інформаційне забезпечення вчителів з проблем освіти, педагогіки, психології, науки;
3. Методичне об'єднання займається:
- розробкою методичного інструментарію для підвищення якості навчально-виховного процесу;
- експертизою виконання вимог програми;
- моніторингом результативності роботи вчителів;
- втіленням у навчально-виховний процес інтерактивних технологій;
- організацією роботи зі створення та збагачення банків даних про перспективи нововведення та інновацій у межах своєї компетенції;
- бере участь у проведенні заходів, тижнів у закладі;
- обговоренням, опануванням матеріалів, підготовлених на засіданнях МО.
4. Функціональні обов’язки керівника методичного об’єднання:
- планування роботи методичного об'єднання;
- проводити засідання МО 4-5 разів на рік згідно з планом;
- проведення моніторингу діяльності методичного об'єднання;
- складання звіту роботи;
- надання практичної допомоги вчителям щодо підготовки та проведення уроків, виступів, методичних розробок;
- організація роботи щодо опанування молодими спеціалістами методик викладання;
- організація роботи щодо системного вивчення нових програм та підручників;
- відвідування уроків учителів, організація взаємовідвідування, наставництва;
- допомога у підготовці членів МО до атестації;
- забезпечення своєчасного вивчення нормативних документів.
5. Права керівника методичного об’єднання:
- формує банк даних про методичну роботу кожного вчителя, його професійні якості, виконання програм, рішень протоколів засідань МО;
- виконання плану роботи МО, виявляє та втілює перспективний досвід, надає допомогу вчителям у виконанні навчальних робочих планів, програм, організовує наставництво, систему відкритих уроків;
- керівник МО має право на відвідування та аналіз уроків, позакласних заходів із предмета;
- має право: звертатися за консультацією до директора та його заступників із проблем організації навчально-виховного процесу в школі, виконання трудової дисципліни вчителями - членами ШМО;
- готувати пропозиції та рекомендації для підвищення кваліфікаційної категорії під час атестації;
- порушувати клопотання перед адміністрацією закладу про заохочення вчителів.
6. Перелік документів, що відображають діяльність шкільного МО:
- аналіз роботи МО за попередній навчальний рік, який містить: успіхи, надбання, недоліки та шляхи їх усунення; мету і чітко визначені завдання на новий навчальний рік;
- план роботи методичного об'єднання (складається на навчальний рік, обговорюється на засіданні МО і подається адміністрації навчального закладу на затвердження);
- матеріали засідань методичного об'єднання (протоколи, виступи вчителів, короткі рецензії на відкриті уроки тощо);
- картотека ППД;
- інформація про вчителів - членів МО;
- методичні картки вчителів – членів МО ;
- інструктивно-методичні документи;
- теми, над якими поглиблено працює кожен учитель (самоосвіта вчителів);
- графік проведення відкритих уроків, виховних заходів;
- заходи щодо зміцнення навчально-матеріальної бази школи ;
- організація позакласної роботи (свята, предметні тижні, тощо);
- робота над підвищенням якості знань, умінь та навичок учнів (вивчення та аналіз якості знань, умінь та навичок з предметів; план індивідуальної роботи з учнем);
- заходи щодо підвищення фахової майстерності педагогів (творчий звіт, взаємовідвідування уроків, виховних заходів; ознайомлення з новинками психолого-педагогічної та методичної літератури; наставництво; участь у конференціях, семінарах; виступи, доповіді; робота над створенням власної системи роботи).
Методичні теми, над якими працюють члени методичного об’єднання вчителів початкових класів:
Місюкевич Н.П. – Використання ігрових технологій на уроках із дітьми з особливими освітніми потребами.
Процик С.А. – Гра як засіб формування комунікативної компетентності та пізнавальної активності молодших школярів.
Шадюк І.М. – Використання LEGO-технології в освітньому просторі Нової української школи.
Швороб Т.В. – Ігрові технології як засіб формування мотивації учнів з ООП в умовах НУШ.
Яртих К.П. – Застосування інтерактивних технологій як один із засобів підвищення ефективності сучасного уроку.
Тематика засідань методичного об’єднання вчителів початкових класів на 2024/2025 навчальний рік
Вересень
1. Організаційно – методичні аспекти освітньої діяльності у навчально–реабілітаційному центрі в с.Ясининичі на 2024/2025 навчальний рік.
Листопад
2. Діяльнісний підхід до навчання – запорука успіху Нової української школи.
Березень
3. Формування предметних і ключових компетентностей молодших школярів з порушеннями інтелектуального розвитку в умовах новітніх сучасних підходів.
Травень
4. Підсумки оботи методичного об’єднання вчителів початкових класів за 2024/2025 навчальний рік.